ارتقاء خدمات با تخصیص بودجه مبتنی برعملکرد به بیمارستانها
اجتماعی
بزرگنمایی:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تخصیص بودجه مبتنی برعملکرد به بیمارستانهای تأمین اجتماعی منجر به ارتقاء کمی و کیفی خدمات می شود.
مصطفی سالاری در نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی که با حضور رؤسا و نمایندگان کانونهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی برگزار شد، افزود: در برنامه طراحی شده برای اختصاص بودجه مبتنی بر عملکرد و ارتقا بهرهوری بیمارستانها شرایط هر بیمارستان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و بویژه در استانهای کم برخوردار و دارای محدودیت ضرایب مشخصی با توجه به عملکرد سنوات قبل برای تعرفهها لحاظ شده است.
وی در خصوص تشریح طرح بودجهریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقا بهرهوری بیمارستانها، گفت: با اجرای این طرح تفویض اختیار به رؤسای بیمارستانها به خوبی انجام شده است تا مدیریت بهینه منابع و ارتقا کمی و کیفی خدمات به بیماران با استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیتهای موجود انجام شود.
سالاری اختصاص بودجه ثابت و تعیین شده به بیمارستانها را موجب کاهش انگیزه و اختیارات مدیران و کارکنان بخش درمان برای ارتقا خدمات ارزیابی کرد و گفت: در طرح بودجهریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقا بهرهوری براساس مطالعات و بررسیهای دقیقی که صورت گرفته است، دستورالعملهای مشخصی برای تشویق کارکنان، خرید تجهیزات، جذب کادر درمانی و ارتقا هتلینگ بیمارستانهای تأمین اجتماعی طراحی شده است و همه تلاش ما این است که با اجرای این طرح از منابع اختصاص یافته به حوزه درمان حداکثر استفاده برای خدمت شایسته به بیمه شدگان صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر آمادگی این سازمان برای دریافت نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی تأکید کرد و گفت: این طرح براساس اختیارات مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شده است و در صورت نیاز به انجام اصلاحات نیز این کار در همین چارچوب و به سرعت قابل انجام است.
سالاری تاکید کرد: به خودگردانی بیمارستانها اعتقاد نداریم و به دنبال درآمدزایی در بیمارستانها نیستیم. به دنبال افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی در بیمارستانها هستیم و هدف ما بهبود عملکرد بیمارستانها و مدیریت بهینه منابع مالی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه وضعیت مالی این سازمان جای نگرانی ندارد، تصریح کرد: البته پیگیری و تلاش توأم با دغدغه مندی را در این سازمان خواهیم داشت.
سالاری گفت: 6 ماه پیش 10 هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاهها و 6 هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی غیر دانشگاهی بدهی داشتیم.
وی اظهار داشت: امروز پرداخت سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاهی و غیر دانشگاهی منظم است و بدهی معوق را به حدود 3,000 میلیارد تومان رساندهایم و به زودی مطالبات مراکز دانشگاهی را تسویه میکنیم و برای بخش غیر دانشگاهی نیز سازوکار کارآمدی برای تسویه بدهیها طراحی شده است.
سالاری با اشاره به اینکه بدهی بانکی این سازمان افزایش نیافته است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی از تمامی فرصتها و ظرفیتهای مختلفی که دراختیار دارد استفاده میکند تا خدمات به خوبی ارائه شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات بخش درمان را در اولویت قرار دادیم تا اعتبار دفترچههای درمان احیا شود، تصریح کرد: نفع این کار برای همه جامعه تحت پوشش این سازمان است.
وی افزود: توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی نیز انجام میشود. پرونده الکترونیک در کشور باید مستقر شود و همه مراکز اعم از ملکی و غیر ملکی باید به این طرح متصل شوند.
سالاری گفت: گایدلاین های درمانی باید تدوین شود و معیار ارائه خدمات قرار گیرد. اگر نسخه الکترونیک مبتنی بر پرونده الکترونیک و گایدلاینها تهیه شود پیش بینی میشود که 30 درصد هزینههای غیرضروری درمان کاهش یابد. در قانون بودجه سال آینده نیز این امر پیش بینی شده است و ما استقبال میکنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم این برنامه در سال آینده عملیاتی شود. آماده هر نوع همکاری با وزارت بهداشت در این حوزه هستیم.
سالاری در خصوص سه جانبه گرایی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موضوع سه جانبه گرایی استقبال میکنند و از آنچه به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته است ما نیز حمایت میکنیم.
وی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز توضیح داد و افزود: با همکاری انجمن صنفی کارگران ساختمانی، کارگران واقعی را جایگزین افراد من غیرحق میکنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از دولت و بخش خصوصی مطالبات داریم و به دنبال یافتن راهکارهای کارآمد برای دریافت منابع توأم با حفظ اشتغال و همکاری با کارفرمایان هستیم.
سالاری تجمیع و تنقیح بخشنامهها را یکی دیگر از برنامههای مهم سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: تجمیع بخشنامه و تنقیح همیشه با مشارکت شرکای اجتماعی انجام میشود. هدف از این اقدام، افزایش شفافیت و کاهش تفسیرپذیری بخشنامه ها است.
وی در مورد شکایات مطرح شده در دیوان عدالت اداری نیز گفت: 35 درصد از شکایات مردم در دیوان عدالت با اقدامات انجام گرفته کاهش خواهد یافت. برای تحقق این هدف، اصلاحاتی در رویهها و بخش نامهها انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح ساختار و ارتقای حوزه فناوری در این سازمان را از اقدامات مهم تأمین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش مرکز ارتباطات مردمی این سازمان در ماههای آینده شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.
- http://etefagherooz.ir , etefagheroozonline.ir , اتفاق روز , اخبارایران , نشریه اتفاق روز , رباط کریم , شهریار , اخبارروز , اتفاق روز آنلاین , اتفاق , حوادث روز , اسلامشهر , بهارستان , پرند , ایران , کردستان , زنجان , البرز , قزوین , تهران