بزرگنمایی:
جانشین پلیسراه ناجا کشور با اشاره به آمار 60 درصدی حوادث ترافیکی کشور و 64 درصدی استان تهران در 30 کیلومتری شهرها گفت: تا سال 95، نمودار کاهشی آمار ترافیکی و کشتهشدگان تصادفات را شاهد بودیم که از سال 96 به بعد با افزایش جزئی آمارها مواجه بودیم.
باید در 30 کیلومتری شهرها با کارشناسی در سرعت خودروها بازنگری شود
به گزارش اتفاق روز سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیسراه ناجا کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پلیس راه وراهور غرب استان تهران اظهار داشت: نقش ما در کنترل ترافیک باید خوب باشد تا مردم در رانندگی احساس آرامش کنند طرحهای ترافیکی به حدی بازندگی مردم عجین شده که حتی عابرین پیاده هم در این راستا نقش ایفا می کند و 40 درصد تصادف درونشهری به حوزه عابران پیاده اختصاص دارد.
وی افزود: امروز هر خانواده حداقل یک ویا چند وسیله نقلیه در اختیار دارد و بایستی به حدی در امر رانندگی مراقبت و تبعیت از قوانین صورت گیرد که حادثهای به عنوان شهروند متوجه ما نباشد و ما به عنوان نقشآفرینان حوزه کنترل ترافیک اگر مدیریت و تدبیر ضعیفی صورت گیرد، افراد دیگری آسیب خواهند دید که اهمیت نقش پلیسراه و راهور را میرساند.
جانشین پلیسراه ناجا کشور بیان کرد: طبق شاخصهای ارزیابی تصادفات توسط بهداشت جهانی به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در سال، 6.6 نفر در جهان، 9.9 نفر در آسیا، 4.4 نفر در ایران و 2.2 نفر در اروپا جان خود را از دست میدهند که وضعیت رانندگی و ترافیکی ایران نسبت به آمارهای آسیایی از منظر این شاخص وضعیت بهتری دارد ولی با اروپا فاصله زیادی وجود دارد.
شرافتی گفت: سالیانه بیش از 1.5 میلیون وسیله نقلیه و 2 میلیون نفر راننده به آمار کشور اضافه میشود و به ازای هر 100 هزار نفر در سال 85، 39.1 نفر کشته شدند که در سال 96 این آمار به 19.9 نفر کاهشیافته که تقریبا 2 برابر وضعیت بهتری داریم.
جانشین پلیسراه ناجا کشور تصریح کرد: در تهران غرب در سال 90 ، 234 نفر جان باختند که تا سال 95 این آمار رو به کاهش بود ولی از سال 96 آمار رو به افزایش رفت و در 11 ماهه نخست سال 97 نیز 23 نفر آمار غرب تهران افزایش یافت.
وی ادامه داد: 38 درصد از تصادفات استان تهران مربوط به واژگونیها بوده و یکی از نکات مهم این است که 60 درصد حوادث ترافیکی در 30 کیلومتری شهرها اتفاق میافتد و در استان تهران این آمار 64 درصد است و طبق تأکیدات مسوولان بایستی سرعت را در 30 کیلومتری شهرها کاهش دهیم که نیاز به کار کارشناسی واطلاع رسانی دارد.
جانشین پلیسراه ناجا کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تردد عابرین پیاده در حاشیه آزادراهها، ایمنسازی نقاط پر تصادف، رفع مشکلات محورهای اصلی و تقاطعهای همسطح و کمبود عرض معابر از مشکلاتی است که باید به آن توجه ومورد بازبینی شود.