بزرگنمایی:
غرب استان تهران مهدی امیری پورـ وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیاستهای آموزش پرورش از اهداف عالی نباید غفلت کنیم و باید انگیزه معلم را افزایش دهیم و باید کار اصلی معلم باید معلمی باشد.
غرب استان تهران مهدی امیری پورـ وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیاستهای آموزش پرورش از اهداف عالی نباید غفلت کنیم و باید انگیزه معلم را افزایش دهیم و باید کار اصلی معلم باید معلمی باشد.
به گزارش خبرنگار اتفاق روز از شهریار، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم و هیئت همراه عصر امروز با حضور در شهرستانهای غرب استان تهران جهت افتتاح مدرسه 22 کلاسه شهدای مدافع حرم شهرستان ملارد و آموزشگاه 21 کلاسه گام دوم انقلاب در شهر اندیشه شهرستان شهریار و بازدید از روند اجرایی مجتمع رفاهی آموزشی آیتالله هاشمی رفسنجانی و مدرسه خیرساز شهرک فرزان شهرستان قدس، وارد این شهرستا نها شد.
در این سفر یک روزه سید محمد بطحایی در اردوگاه شهید منتظری شهریار اظهار داشت: ما در مدارس مسیر تربیت را برای دانش آموزان هموار میکنیم و باید مسیر تربیت به گونهای باشد تا فرزندان ما به ویژگیهای حق تعالی آراسته شوند.
وی افزود: آموزش ما بر اعتقادات اسلامی استوار است و این دلیل استواری نظامهای تعلیم و تربیت بر مکاتب اعتقادی است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در یک نظام آموزشی بچهها یاد میگیرند چگونه گلیم خود را از آب بیرون بکشند و در نظام آموزشی دیگری یاد میدهند که باید دست دیگری را بگیری و در نظام تربیتی دیگر میگوید به همراه دیگران باید پیروز شوید؛ یعنی تفاوت بین نظامهای مختلف از همین جا آغاز میشود.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین میگوید که یادگیری و هدف یادگیری را باید تصحیح کنیم و در مدرسه یادگیری توام با نشاط باشد، زیرا در غیر اینصورت یادگیری صورت نگرفته است و دانشآموزان نباید به حفظ کردن متکی شوند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که مدرسه روی پای خود بایستد و همه چیز در خدمت مدرسه باشد و حجم سنگین تدارکاتی مدارس امکان اداره مدرسه و هدف آموزش را نمیدهد و همیشه باید به فکر فراهم کردن امکانات باشیم. در سیاستهای آموزش پرورش از اهداف عالی نباید غفلت کنیم و باید انگیزه معلم را افزایش دهیم و کار اصلی معلم باید معلمی باشد.
بطحایی گفت: ما مصمم هستیم مدرسه به عنوان هویت مستقل باشد و دخالتهای بیرون از آن کاهش یافته و خود باید خود مشکلات خود را حل کند؛ در حال حاضر، فاصله سیاستگذاری تا مدارس ما بسیار زیاد است و این فاصله باید کوتاه شود.