آخرین مطالب

سردار حمیدی تشریح کرد

تحلیل ترافیک و تصادفات تهران در 100 سال اخیر اجتماعی

تحلیل ترافیک و تصادفات تهران در 100 سال اخیر

  بزرگنمایی:
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت معابر در دهه‌های اخیر شهر تهران مطالبی بیان داشت.

سردار محمد حسین حمیدی   اظهار کرد: نوع خودروها در دهه 40 و 50 و شبکه معابر و نوع ترافیک وضعیت تردد نوع انضباط و فرهنگ ترافیکی که در شهر وجود داشته می‌توان در خصوص فرهنگ ترافیک در آن زمان بیشتر صحبت کرد.

سردار حمیدی بیان داشت: در سال 1279 اولین خودرو وارد تهران می‌شود و در سال 1298 سیستم راهنمایی و رانندگی شکل می‌گیرد که جمعیت 121584 بوده است.

وی افزود: در سال 1284 تعداد خودرو شهر تهران 214 دستگاه بوده و جمعیت شهر تهران 155 هزار نفر بوده است.

سردار حمیدی گفت: این روند ادامه پیدا می‌کند و در سال 1300 که جمعیت خودرویی 600 دستگاه بوده و جمعیت شهر تهران 196 هزار نفر بوده است و این زمانی بوده است که از دو سال قبل راهنمای و رانندگی شکل گرفته است و خودروها شماره گذاری می‌شوند و ضوابط مربوط به تردد، تصادف و آئین نامه‌ها از این سال به بعد شکل منظمی به خود می‌گیرد.

وی افزود: جمعیت خودرویی و جمعیت شهری تهران تا سال 1335 یک شیب ملایمی را دارا بوده است و در سال 1335 یک انفجار جمعیتی در خودرو و جمعیت اتفاق می‌افتد که 750 هزار دستگاه خودرو در شهر تهران وجود داشته و جمعیت شهر تهران نیز حدود 1560000 نفر بوده است.

سردار حمیدی گفت: تا پایان سال گذشته جمعیت تهران حدود 13 میلیون نفر بوده و جمعیت به تناسب شناور بودن آن ترافیک سنگینی را ابتدای صبح و آخر وقت‌ها ایجاد می‌کنند. در سال گذشته و در پایان قرن تعداد جمعیت 13 میلیون نفر و تعداد خودرو 7 میلیون خودرو بوده است که این عدد در داخل شهر تهران است که این تعداد خودروهایی که خارج و وارد می‌شوند شناور است که در این آمار نیست و تعداد تردد شناور نیز روزانه سه میلیون خودرو است.

تحلیل ترافیک و تصادفات تهران در صد سال اخیر

وی افزود: شرایط کرونایی این را نشان داد که تردد خودروها چقدر می‌تواند متفاوت باشد و محدودیت‌هایی که اعمال شد مشخص کرد که اگر آن ترددهای شناور وجود نداشته باشد شهر از انضباط بیشتری برخوردار است.

وی بیان داشت: این آمارها نشان می‌دهد جمعیت و تعداد خودروها از آن زمان تاکنون چقدر تغییر پیدا کرده است و یکی از همکاران بنده که در سال 1365 رئیس پلیس راهور تهران بوده است در کتابی نوشته است که ساعت 10 شب که برای استراحت می‌رفتیم تازه تقاطع بهبودی و آزادی قفل می شده است.

سردار حمیدی گفت: از آن زمان تا کنون شهر توسعه پیدا کرده است و اگر سامانه‌هایی مانند بی آرتی، مترو تونل‌ها و … نبود واقعاً اتفاقات بدی روی می‌داد و سفرهایی که در تهران به تعداد 20 میلیون سفر اتفاق می‌افتد و همین انضباط به پلیس کمک کرده است و شبکه معابر و اصلاحات هندسی روی داد و راه‌ها و بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها توانست شهر را نجات دهد.

وی افزود: عمدتاً توجه ما در این قرن به افزایش خودروها بوده است و ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه بدهیم را دچار مشکل می‌شویم.

وی گفت: در 10 سال گذشته مثلاً در سال 1389 ما 1052 نفر در سال کشته داشتیم که سهم شهر تهران 4 و نیم درصد بوده است که این آمار به مرور کاهش پیدا کرد و در سال گذشته به 3و نیم درصد رسید و همین تصادفات علیرغم جمعیت خودرویی و افزایش جمعیت می‌بینیم که تصادفات در سال گذشته کاهش داشته و در سال گذشته تعداد کشته‌ای تصادفات به 584 نفر رسید یعنی به تناسب جمعیت و خودرو کاهش خیلی خوبی را از این نظر شاهد بودیم.

تحلیل ترافیک و تصادفات تهران در صد سال اخیر

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: اولین کاری که می‌بایست در جهت بهبود اوضاع صورت پذیرد اصلاح نگاه مدیران و کارشناسان است و اگر بخواهیم شهر را به همین صورت به خودرو واگذار بکنیم که نمی‌شود و چقدر می‌خواهیم کمربندی و تونل راه بسازیم لذا اگر بخواهیم انضباط در ترافیک باشد و اگر بخواهیم تصادفات را کاهش دهیم شهر را از نگاه خودرو محوری باید به سمت انسان محوری ببریم و پیاده راه‌هایی بسازیم که شهروندان بتوانند در کنار منزل خود از آن استفاده نمایند و مسیرهای دوچرخه بیشتر توجه داشته باشیم و سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

سردار حمیدی گفت: سازمان محیط زیست و بیمه شهرداری‌ها و دولت می‌توانند نقش بسزایی در این خصوص داشته باشند تا بتوانیم نظم بیشتری را در سطح شهر حاکم نمائیم.

وی گفت: وقتی قانونی در مجلس وضع می‌شود تبعات آن را در کف خیابان می‌بینیم که معلوم می‌شود انضباط حاکم می‌شود یا خیر اگر هزینه تخلف بالا و پایین برود شما اثر آن‌را کف خیابان می‌بینید و اینها می‌تواند دست به دست هم دهد و بازدارندگی را بالا ببرد و می‌بایست شهر را از خودرو محوری به سمت انسان محوری پیش ببریم تا بتوانیم در آینده در آن بهتر زندگی نمائیم هدف ما در ابتدای قرن جدید با این نگاه تحولی را در سیستم ترافیک شهری و زندگی شهروندان ایجاد نمائیم.

وی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی در روز انتخابات نیز گفت: تبعا با انتخاب صندوق‌ها و جانمایی آنها ما محدودیت‌های مقطعی را خواهیم داشت تا مردم و شهروندان بتوانند به سهولت برای رأی دادن حضور یابند و همکاران بنده برای سهولت تردد در اطراف صندوق‌ها حضور دارند و به موقع اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فرماندار بهارستان:مسئول ناکارامد نباید در صندلی مدیریت بنشیند

اتفاق روز شماره 269

اتفاق روز شماره 268

شهردار گلستان: غرفه های فرهنگی و هنری در بوستان الهیه ایجاد می شود

معبر ورودی ده حسن ساماندهی می شود

به زودی؛ افتتاح سالن اشتغال گلستان برای توانمندسازی افراد نیازمند

شهردار نصیر شهر در بازدید میدانی از پروژه های عمرانی گفت: با فعال شدن پروژه های عمرانی ، نصیر شهر به کارگاهی فراتر از یک شهر تبدیل شده است

برنامه‌ریزی مدیریت شهری صالحیه برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب و تأمین منابع آبی پایدار/ بازدید شهردار و شورای اسلامی صالحیه از تاسیسات و تصفیه‌ خانه فاضلاب شهری در منطقه 8 تهران

اتفاق روز شماره 267

پس از استعفای سجاد برنجی از سمت شهرداری صباشهر،اعضای شورای اسلامی این مهندس عصمتی سرپرست شهرداری صباشهر:به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام درالویت کاری قراردارد

نورالدین آهی نیروی توانمند غرب استان تهران مشاور رئیس جمهور شد

دیدار نماینده مجلس و دبیر جبهه پیروان ولایت شهرستان رباط کریم با مشاور ویژه رئیس‌جمهور

شهرداری نصیر شهر نمایش بانوی ماه را برگزار میکند

احیای نگین فرهنگی گلستان؛ سالن آمفی‌تئاتر عترت بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید

اتفاق روز شماره 266

یک عضو شورا و 2کارمند شهرداری گلستان دستگیر شدند

بروز جرائم خشن روند احساس امنیت در جامعه را پایین می آورد

افتتاح و بهره‌برداری از 1600 میلیارد ریال پروژه عمرانی و زیربنایی شهرداری رباط‌کریم

‍ تحقق کامل بودجه شهرداری صالحیه در 8 ماه اول سال

پرند در مسیر آبادانی و توسعه زیرساخت ها ـ اتمام عملیات بتن ریزی ایستگاه آتش نشانی فاز

شهرداری نسیم شهر مهندس بابا حسینی : نسیم شهر را باید به نگینی سبز تبدیل کرد

شهردار نصیر شهر مهندس محمد حسن پاک مهر: نصیر شهر نیاز به کار جهادی دارد

رشد 30 برابری درآمد شهرداری نصیر شهر در اولین ملاقات مردمی شهردار

ساخت اولین و بزرگترین استادیوم ورزشی در شهرستان بهارستان(گلستان)

اتفاق روز شماره 265

تعامل شهرداری نسیم‌شهر و اداره گاز بخش بوستان در راستای ترویج الگوی مصرف بهینه انرژی

سید محمد میر زمانی شهردار گلستان:از تلاش‌های بی‌وقفه کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح آگاهی جامعه قدردانی نمود

اتفاق روز شماره 264

اعضای سومین دوره مجمع خیرین استان تهران انتخاب شدند

اعمال محدودیت برق در رباط کریم

دستگیری حاملان سلاح سرد در بهارستان

اتفاق روز شماره 263

اتفاق روز شماره 262

دستگاه قضائی با پیگیری حق مردم موجب امنیت روانی در جامعه می شود

اتفاق روز شماره 261

«معتمدیان» استاندار تهران شد

زباله سوزی در اتوبان ساوه چالش جدی بهارستان

اتفاق روز شماره 260

اتفاق روز شماره 259

خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند نقشی اساسی در جذب واقف جدید داشته باشند

مشکلات محیط زیستی رودخانه شادچای با ساماندهی حریم آن رفع می شود

ارتقای سرانه‌های عمومی از مهمترین اولویت مسئولان در بهارستان است

توجه به ظرفیت هنر و سینما وفاق حداکثری را در جامعه ایجاد می کند

دستگیری یکی از شهرداران مناطق شهریار به دلیل اتهامات مرتبط با وظایفش

اتفاق روز شماره 258

آسمان مقاومت ستاره‌ای درخشان را از دست داد

اتفاق روز شماره 257

اتفاق روز شماره 256

خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران خواستار انتصاب معاون مطبوعاتی از جنس رسانه شد

رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم منصوب شد