لاریجانی در صحن مجلس:

قدرت ملت ایران در 9 دی به شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد سیاسی

قدرت ملت ایران در 9 دی به شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد

  بزرگنمایی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت ملت در ۹ دی ماه به اغواگری‌ها و شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد.

به گزارش اتفاق روز ، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در نطق پیش از دستور به مناسبت فرا رسیدن سالگرد حماسه 9 دی اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز  حماسه نهم دی ماه را به نمایندگان محترم و ملت سربلند ایران تبریک عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: نهم دی ماه از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و در خاطره‌ها ماند که قدرت حضور ملت را دربردارد، قدرتی که با صلابت، چالش‌ها را از بین برد و شرایط را روشن و تثبیت کرد؛ قدرتی که به اغواگری‌ها و شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پس از کشمکش‌های چند ماهه، ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه اراده‌ خود را جایگزین رفتارهای ماجراجویانه داخلی و خارجی نمود؛ به همین جهت در انقلاب اسلامی در 40 سال همواره از بحران‌های داخلی و خارجی نجات یافته است.
لاریجانی تأکید کرد: اصل پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن استبداد پهلوی با حضور یکپارچه ملت و رهبری حکیمانه امام(ره) محقق شد. در مقابله با گروهک‌های جدایی‌طلب، منافقین و ماجراجویی بنی‌صدر و ترورهای مؤثر و مکرر گروه‌های منافق با صحنه‌گردانی ملت، همه این شگرف‌هایی که برای یأس ملت آفریده شده بود، یکباره از بین رفت.
لاریجانی ادامه داد: در جنگ تحمیلی آنچه باعث یأس دشمن شد که با پشتوانه برخی کشورهای بی شرافت در منطقه و حمایت قدرت های بزرگ مخصوصا آمریکا سال ها جنگ را علیه ملت ایران تحمیل کردند، حضور ملت به خصوص جوانان در صحنه دفاع مقدس و ایجاد فضای شورانگیز مجاهدت بسیجیان بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از کشمکش های سیاسی فرساینده بنی صدر علیه رهبران حزب جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و درگیری های امنیتی منافقین، آن هم در شرایط تجاوز دشمن به سرزمین ایران و فضای تبلیغاتی شدید علیه انقلاب، حضور ملت در صحنه سیاسی کشور و جبهه‌ها معجزه ای بزرگ خلق کرد.
عضو شورای هماهنگی سران قوا با تاکید بر اینکه 9 دی ماه سنخ چنین رویدادی بود که غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش های داخلی را پایان داد، گفت: 9 دی ماه زنجیره ای از دخالت های فرصت طلبانه آمریکا و بعضی کشورهای غربی و برخی ناامنی های کوچک را سر جای خود نشاند و با روشنگری مسیر انقلاب را مستحکم کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از دلایل مهم چالش های آن روز عدم توجه به قانون و تمکین به آن بود. اینکه در همه نظام های جا افتاده اصل  را بر قانون پذیری می گذارند و پای آن می ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فرداست که بدانند حتی با تخلف‌های کوچک از قانون نیز باید مبارزات جدی داشت چون فراگیری تخلفات کوچک هم می‌تواند پایه های مدنیت کشور را بلرزاند.
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رخنه فرصت طلبان و استفاده ضدانقلاب از کشمکش‌های داخلی در ماجرای انتخابات سال 88 گفت: ملاحظه کردید در چند ماه پس از انتخابات مخصوصا در روز عاشورای آن سال فرصت طلبان و ضدانقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عاشورا نمودند، با اقدامات زشت و توهین به نظام عزاداری ملت را مضاعف کردند.
وی ادامه داد: این ملت بزرگ این تجربه ها را دارد و از همین رو این روزها با حساسیت زیاد علیرغم بسیاری از مشکلات کشور و تحریم ها صحنه را زیر نظر دارد و می داند تروریست های جلاد و معاندین انقلاب در پی فرصت برای ضربه زدن به همه ابعاد انقلاب هستند.
لاریجانی اظهار داشت: آنها به همراهی آمریکا، ایران گسترده و قوی را نمی پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همین جا باید به این نکته کلیدی توجه داشت که راز نهم دی ماه به ایمان مردم و تعصب مقدس آنها به اهل بیت(ع) بازمی گشت که با همه صبر انقلابی در ماه‌های قبل در مقابل بی حرمتی به عاشورا یکباره وظیفه خود را در خروش ملی دیدند.
عضو شورای هماهنگی سران قوا با اشاره به دخالت های خارجی مخصوصا آمریکا در حوادث ماه های قبل از نهم دی اظهار داشت: در این دخالت آمریکا صریح بود؛ ادبیات آن روز مسئولان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منافعی که برای این امر اختصاص دادند و خود اعلام کردند چند امر را نشان داد؛ یک، مترصد بودن آنها برای استفاده از هرگونه سستی سیاسی و امنیتی داخل ایران برای ضربه زدن به منافع ملت. دوم، آشنایی اندک آنان با خصوصیات جامعه شناسی ملت ایران و فریب خوردگی آنها از اطلاعات غلط ضدانقلاب و منافقین است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به نظر می رسد امروز هم آمریکا گرفتار این توهم اسف آور است که تحریم ها علیه ایران و موتور تبلیغات ضدایران را با جدیت دنبال می‌کند، به حدی که نمی تواند آرزوهای باطل خود را عیان نکند.
عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: رئیس‌جمهور «درهم و برهم» آمریکا تخیلات مشوش خود را بیان کرده است اما ملت ایران پای عزت و استقلال خود ایستاده و اصولا بسیاری از ملت‌ها این بیداری را پیدا کرده اند. ملاحظه کنید ملت رشید عراق در مقابل اهانت آمریکا به آنها در چند روز قبل چگونه واکنش نشان داد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اتفاق روز شماره 246

اتفاق روز شماره 245

اتفاق روز شماره 244

اتفاق روز شماره 243

اتفاق روز شماره 242

اتفاق روز شماره 241

نایب رئیس اول مجلس: شهید آیت الله رئیسی عزت دولت را ارتقا داد

سردار رادان: ماموریت پلیس تا بازگشت تمامی زائران مراسم 14 خرداد به مقاصد خود ادامه دارد

آمادگی پلیس برای پوشش ترافیکی مراسم سالگرد امام (ره)

دسته های عزاداری از شهرهای سراسر کشور در آستان مقدس امام خمینی ره سوگواری کردند

اتفاق روز شماره 240

اتفاق روز شماره 239

اتفاق روز شماره 238

اتفاق روز شماره 237

اتفاق روز شماره 236

استرداد اتباع غیرمجاز شهرستان رباط‌کریم به کشورشان

نخستین مرکز مهرخانواده در شهریار افتتاح شد

سینما فرهنگ رباط کریم افتتاح شد

کشف لوازم ممنوع از یک خودرو در شهریار

رتبه برتر ستاد برگزاری نماز جمعه بخش گلستان در بین 900 پایگاه نماز جمعه کشور

اتفاق روز شماره 235

اتفاق روز شماره 234

رباط کریم میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

اتفاق روز شماره 233

وزیر کشور حکم شهردار نسیم شهر بهارستان را امضا کرد

زنگ سلامت در مدرسه نورایمان شهرستان بهارستان نواخته شد

اتفاق روز شماره 232

اتفاق روز شماره 231

استقبال مردم از کالا برگ الکترونیکی در استان تهران / نوبت سوم فجرانه آغاز شد

دانش‌آموزان دبستان نورایمان شهرستان بهارستان محفل انس با قرآن کریم برپا کردند

برپایی محفل انس با قرآن دانش‌آموزی در 20 هزار مدرسه کشور

فرماندار شهریار: تعداد 1375 فروشگاه زنجیره ای و خرد در سطح شهرستان شهریار آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه را دارند

مسئول مشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار خبر داد؛ آمادگی بهزیستی شهریار برای دریافت زکات فطره

فرمانده سپاه سیدالشهدا: یکهزار یادواره شهدا در شهرستانهای استان تهران برگزار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : افتتاح 4560 واحد نهضت ملی مسکن در اردیبهشت 1403

اتفاق روز شماره 230

زاکانی: حتی یک درخت در پارک قیطریه قطع نخواهد شد

زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود

اتفاق روز شماره 229

زاکانی: سال آینده وضعیت ترافیک پایتخت بهبود خواهد یافت

اتفاق روز شماره 228

سال آینده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به متروی خط6 متصل می شود

فرماندار رباط‌کریم فداکاری و ایثار را از شهدا یاد بگیریم

زاکانی: تهران را از معتاد متجاهر پاک می‌کنیم

پیام تبریک فرماندار شهرستان رباط کریم به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

اتفاق روز شماره 227

رئیس دادگستری شهرستان رباط کریم: دستگاه قضایی در چارچوب قانون از هیچ کمکی برای آبادانی و توسعه شهرستان دریغ نخواهد کرد

اتفاق روز شماره 226

شهردار تهران رای خود را به صندوق انداخت

فرماندار شهریار: معتمدین شهری و نخبگان در دعوت مردم به مشارکت سهیم شوند