کدام فیلمهای ایرانی در این بازار مشتری دارد؟
فرهنگی
بزرگنمایی:
مدیر بخش بینالملل سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد که بازار فیلم و چتر سینمای ایران مکمل یکدیگر بوده و نمی توان یکی را مهمتر از دیگری دانست.
سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر با یک سال تأخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و امروز در حالی به کار خود پایان میدهد که برگزاری یکی از بخشهای مهم آن به دلیل استقبال، تا یک هفته تمدید شده است؛ بخش بازار فیلم.
این جشنواره امسال تجربه متفاوتی را پشت سر گذاشت و به 2 صورت فیزیکی و مجازی برگزار شد، که این شیوه از برگزاری در بازار فیلم سینمای ایران کاملاً به صورت مجازی اعمال شده است.
امسال بیست و سومین دوره بازار سینمای ایران برگزار شد، بازاری که کاملاً به صورت مجازی و با استفاده از یک پلتفرم خاص که پیش از این برای بازار فیلم کن نیز تجربه شده بود، میزبان علاقهمندان بود.
با امیر اسفندیاری مدیر بخش بینالملل سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به گفتگو نشستیم تا درباره تجربه متفاوت و جدیدی که سینمای ایران در سطح جهانی در حال تجربه آن است، گفتگو کنیم.
این مدیر سینمایی در این گفتگو به بخشهای مختلف چگونگی برگزاری این جشنواره، جایگاه و تأثیر بازار فیلم در سینمای ایران و تغییراتی که طی دورههای گذشته تا امروز و تجربیات جدید برگزاری یک بازار بینالمللی به صورت آنلاین اشاره کرده است.
- http://etefagherooz.ir , etefagheroozonline.ir , اتفاق روز , اخبارایران , نشریه اتفاق روز , رباط کریم , شهریار , اخبارروز , اتفاق روز آنلاین , اتفاق , حوادث روز , اسلامشهر , بهارستان , پرند , ایران , کردستان , زنجان , البرز , قزوین , تهران