رئیس کانون عالی بازنشستگان به مهر خبر داد
انتقاد به طرح باشگاه مشتریان تامین اجتماعی/ارسال نامه به وزیررفاه
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 15:59:07
|
|
علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر از ارسال نامه به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد که در آن به طرح باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی انتقاد کرده است و گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در زمره مهمترین جامعه خدمت گیرندگان و صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی محسوب میشوند که با امانت گذاشتن بخشی از درآمد زمان اشتغال خود، امید به سپری کردن ایامی توأم با آرامش خیال و امنیت اقتصادی، درمانی و رفاهی دارند به همین دلیل انتظار دارند ضمن بهره مندی از خدمات و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی که با تمام توان در برابر تصمیمات نسنجیده و غیرکارشناسی زیاده خواهان و مطامع صاحبان قدرت از آن حفظ و حراست کردهاند، خودشان محور اصلی تمامی برنامه ریزی ها و اقداماتی باشند که مربوط به آنهاست.
وی به این نامه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که به واسطه وجود انواع و اقسام کارشکنیها و کم کاریها از سوی مراکز مهم تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور، پرداختن به مهمترین انتظارات و درخواستهای قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران به ویژه بهبود سطح معیشت، اجرای قوانین بر زمین مانده مانند همسان سازی که به زخم کهنه ای تبدیل شده و ارائه خدمات درمانی مناسب و اجرای قانون الزام و بسیاری مطالبات دیگر به بوته فراموشی سپرده شده است.
رئیس شورای عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید کرد: رونمایی از طرحها و برنامههایی که صرفاً با نگاهی ابزار گونه به این قشر معزز انجام میشود، نه تنها گرهای از مشکلات انباشته شده آنها را باز نخواهد کرد بلکه بر حجم نارضایتیها و افزایش بی اعتمادیها خواهد افزود.
وی افزود: اجرای طرح باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت شرکت رایتل، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران بدون آنکه آورده و اعتبار مالی مشخصی از سوی 3 مرجع مذکور برای رفاه حال بازنشستگان و مستمری بگیران به همراه داشته باشد، اینکه تنها از ظرفیت مربوط به حقوق و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران نزد بانک رفاه کارگران اعطای تسهیلات خرید به این افراد استفاده شود، تغییری در موضوع افزایش قدرت خرید و سبد معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران نخواهد داشت، بلکه به نظر میرسد هدف از اجرای آن ایجاد یک فرصت تجارتی، خلق ارزش و بهره برداری از تراکنشهای مالی و چاره جویی برای رفع مشکلات سازمانها و شرکتهای تولیدی با استفاده از ظرفیت بازنشستگان و مستمری بگیرانی است که بالغ بر 60 درصد آنها در زمره حداقل بگیران بوده و از تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود نیز ناتوانند.
بیات اظهار داشت: در شرایط کنونی افزایش منطقی حقوق و مستمری متناسب با نرخ واقعی تورم، افزایش میزان و سهمیه تسهیلات بانکی کم بهره و بدون بهره، تحقق قوانین و مطالبات قانونی در زمینههای رفاهی و درمانی و معیشتی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
به گفته وی، نکته دیگر آنکه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی دارای تشکیلاتی منسجم و هدفمند تحت عنوان کانونهای بازنشستگی شهرستانی و استانی هستند که با مسئولیت کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور تحولات مختلف را زیر نظر دارند و با حساسیت لازم از اندوختهها و مطالبات قانونی آنها حراست میکنند و اتفاقاً بسیاری از این کانونها از طریق همکاریهای مشترک با فروشگاهها و واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد تعاونیهای مصرف، خدمات مطلوبی به جامعه تحت پوشش خود ارائه مینمایند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور نیز به عنوان حافظ منافع یکایک بازنشستگان و مستمری بگیران، کلیه خدمات و فعالیتهای نهادها، سازمانها، فروشگاهها و… را با هدف ارائه خدمات رفاهی مناسب به جامعه مخاطب تحت نظارت و پیگیری دارد. این در حالی است که در اجرای طرح باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی این کانون به عنوان متولی جامعه هدف و خدمت گیرنده از مراحل اجرایی آن اطلاعی نداشته و هیچ نقشی ایفا نکرده است. امید است مدیران و مسئولان خدوم در شرایط کنونی کشور که بیش از هر زمانی حمایت و پشتیبانی از امنیت اقتصادی، رفاهی، درمانی و معیشتی اقشار آسیب پذیر به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران معزز تأمین اجتماعی امری بسیار حیاتی و ضروری است، توفیق خدمتگزاری صادقانه داشته باشند.
http://etefagherooz.ir/fa/News/7967/انتقاد-به-طرح-باشگاه-مشتریان-تامین-اجتماعیارسال-نامه-به-وزیررفاه
|