لزوم نظارت و مراقبت بیشتر در عدم اجرای سند 2030
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 22:11:43
سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در تهران ضمن گرامیداشت روز معلم و مقام معلم اظهار کرد: آموزش و پرورش در ایران بیش از 950 هزار فرهنگی و 106 هزار مدرسه در 752 منطقه در شهرستان‌ها گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است.
وی افزود: در این دستگاه گسترده اساسی‌ترین و مهمترین نقش را معلمان در انتقال فرهنگ، هویت یابی و جامعه پذیری به بیش از 14 میلیون دانش آموز را دارا هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان در آموزش و پرورش گفت: معلمان متدین، سخت کوش و فداکاری که علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس و مشکلات اقتصادی همچنان صمیمانه متعهدانه و با دلسوزی در خدمت فرزندان شما ملت شریف هستند.
بطحائی ادامه داد: معلمان ایرانی با تمام توان خودشان در تلاشند تا نسلی مؤمن، دانا و ماهر تقدیم جامعه کنند. این افراد برای دستیابی به این هدف سترگ، بلند و بزرگ سند تحول را که برآیند علمی و تحول فرهنگی نقشه راه خودشان قرار داده اند.
اولویت اصلی در آموزش و پرورش اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش است
بطحائی با اشاره به اولویت‌های آموزش و پرورش گفت: اولویت اصلی در وزارت آموزش و پرورش همانطور که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و در سخنرانی چهارشنبه معظم له که همگان بر آن واقف هستید اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش است.
وی تاکید کرد: بر اساس این سند چرخش‌های اساسی در نظام آموزش و پرورش باید انجام شود تا نظام آموزشی ما را به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل کند تا بر این اساس بتواند زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان را بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی و نیازهای امروز و فردا جامعه را فراهم کند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در این مسیر به همراهی و همدلی تمام افرادی که دل در گرو تعالی میهن اسلامی بسته اند نیاز دارند. مشارکت و همراهی همه آحاد جامعه در این مسیر یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای موفقیت آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به محوری ترین برنامه‌های طرح تحول بیان کرد: یکی از محوری ترین برنامه‌های تحولی که در سند تحول دنبال می‌شود اصلاح و توسعه مدیریت آموزشگاهی است که در این زمینه حرکت جدی به سمت مدرسه محوری با تاکید بر اینکه مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت و کانون اصلی آموزش و پرورش است انجام شده است.
بطحائی بیان کرد: مدرسه به عنوان کانون تربیت محله، خانه دوم دانش آموزان است که باید با تعامل مؤثر با محیط پیرامون نقش و جایگاه خودش را مبتنی بر سند تحول به عنوان یک محیط تصمیم گیری ارتقا دهد.

http://etefagherooz.ir/fa/News/2697/لزوم-نظارت-و-مراقبت-بیشتر-در-عدم-اجرای-سند-2030
بستن   چاپ